Στην εξοικονόμηση ενέργειας και στους τρόπους ώστε να μειώσουμε την κατανάλωση αναφέρθηκε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας στην 1η Ημερίδα της ΡΑΕ στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).
Ο κ. Σκρέκας στην τοποθέτησή σου ανέφερε ότι:
«Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με τη ΡΑΕ, τον Πρόεδρο της και την Ολομέλεια της οι οποίοι έχουν κύρος, επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία από την αγορά. Έως τώρα έχουν επιτελέσει ένα σπουδαίο έργο. Έχουν βοηθήσει την Ελλάδα και τον ενεργειακό κλάδο να μεταβεί από το προηγούμενο μοντέλο σε ένα σύγχρονο μοντέλο. Το μοντέλο-στόχο που είναι η λειτουργία του χρηματιστηρίου ενέργειας.
Ήταν λογικό στην αρχή να υπάρχουν κάποια προβλήματα αναφορικά με τη λειτουργία αυτή. Όμως, εάν δει κάποιος ποιες ήταν οι μέσες μηνιαίες τιμές χονδρεμπορικής αγοράς, θα διαπιστώσει ότι η Ελλάδα δεν είχε την πιο ακριβή τιμή στην Ευρώπη. Αντίθετα, ήταν στον μέσο όρο των τιμών, γεγονός που καταδεικνύει ότι έχει γίνει μία πολύ καλή δουλειά. Βέβαια ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Αξιολογούμε το πώς δουλεύει η ενεργειακή αγορά, ενώ επίκεινται και νέες βελτιώσεις. Φυσικά πάντα με εισήγηση ή απόφαση της ΡΑΕ και νομοθέτηση από την πολιτεία».
Ο ρόλος της ΡΑΕ
Όπως ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας από τη ΔΕΘ για την εξοικονόμηση ενέργειας και όχι μόνο:
«Η ΡΑΕ θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο το επόμενο διάστημα, καθώς όλη αυτή η προσπάθεια της αντιμετώπισης των αιτιών της κλιματικής αλλαγής που είναι η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Έχει να κάνει με σοβαρές επενδύσεις. Επενδύσεις σε υποδομές και σε παραγωγικά μέσα ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλά και σε υποδομές σχετικές με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Σε νέες τεχνολογίες που πρέπει να εντάξουμε στη ζωή μας για να πετύχουμε την ενεργειακή εξοικονόμηση, να μειώσουμε την κατανάλωση, σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.
Άρα η δουλειά, το βάρος και η ευθύνη που έχει να σηκώσει η ΡΑΕ είναι πάρα πολύ μεγάλη. Θα πρέπει να μπορέσουν να γίνουν όλα αυτά με ένα τίμημα το οποίο να είναι προσιτό από τους καταναλωτές, είτε αυτοί οι καταναλωτές είναι νοικοκυριά, είτε είναι επαγγελματίες. Όλος αυτός ο αγώνας για την ενεργειακή μετάβαση έχει κάποιο τίμημα. Κι αυτό το τίμημα πρέπει να φροντίσουμε εμείς ως πολιτεία με σύμμαχο τη ΡΑΕ και όλους τους εμπλεκόμενους, να είναι ένα δίκαιο τίμημα. Να μπορεί να αντέξει ο καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας ή ενεργειακών προϊόντων».
Ταμείο Στήριξης για την Ενεργειακή Μετάβαση
«Το Σάββατο ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε κάτι πάρα πολύ σπουδαίο: την ίδρυση και λειτουργία ενός Ταμείου Στήριξης για την Ενεργειακή Μετάβαση, το οποίο με ολιστικό τρόπο θα αντιμετωπίσει και θα βοηθήσει να πετύχουμε την ενεργειακή μετάβαση.
Το Ταμείο θα χρηματοδοτείται καταρχήν με χρήματα που προέρχονται από τις δημοπρασίες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Φέτος το 15% τουλάχιστον των εσόδων από τις δημοπρασίες θα κατευθυνθεί στο Ταμείο. Στη συνέχεια αυτά τα χρήματα έως το τέλος του χρόνου θα στηρίξουν και θα αντισταθμίσουν τις πιθανές επικείμενες αυξήσεις, ανατιμήσεις στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ και εναλλακτικοί ιδιώτες πάροχοι). Το Ταμείο αυτό θα έχει τα επόμενα χρόνια και άλλες πηγές εσόδων. Έτσι θα μπορέσουμε να σχεδιάσουμε ολιστικά μέτρα ώστε πράγματι να μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο που είναι προσιτές τιμές, ανταγωνιστικές τιμές, πράσινες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτές θα μας βοηθήσουν να προστατέψουμε το περιβάλλον, τον πλανήτη, τη χώρα μας, τις επόμενες γενιές. Θα δημιουργήσουμε έτσι συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια».
Στη δική της τοποθέτηση η Γ.Γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου ανέφερε:
«Η χώρα μας, με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, έχει ανέβει στο άρμα της πράσινης οικονομίας. Έχουμε σηκώσει τα μανίκια για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του αύριο. Η ΡΑΕ καλείται να επιτελέσει ενεργό ρόλο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης».
Τόνισε πως «η κλιματική κρίση βρίσκεται πια στην κορυφή της παγκόσμιας ατζέντας. Καθιστά αναγκαία και επείγουσα τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας».
Παρουσίασε τους νέους αναθεωρημένους στόχους έως το 2030 και ανέφερε πως «το όραμά μας για καθαρές μετακινήσεις αναδείχθηκε μέσα από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα».
Παρουσίασε, ταυτόχρονα, την πορεία ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια. Σημείωσε ότι «11 ΦΕΥΦΗΟ είναι εγγεγραμμένοι στο σχετικό μητρώο» και πως «16.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» και έχουν απορροφήσει 32,7% του προϋπολογισμού του, καθώς επίσης 11.500 αιτήσεις που αφορούν την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, βελτιώνοντας την μικροκινητικότητα στις πόλεις μας».
Κατέληξε από τη ΔΕΘ αναφερόμενη στα επόμενα βήματα για εξοικόμηση ενέργειας: εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης, εξιλεκτρισμό λιμένων και πράσινα νησιά με πρώτο την Αστυπάλαια.
Να σημειωθεί ότι κεντρικά θέματα της ημερίδας στη ΔΕΘ ήταν η «Μετάβαση σε μία πράσινη οικονομία: Τα οφέλη, οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι από τη σκοπιά της Ρυθμιστικής Αρχής» και «Πόλεις του μέλλοντος: Ηλεκτροκίνηση, Περιβαλλοντικά Ουδέτερα Λιμάνια (EcoPorts) και καινοτόμες πολιτικές».
Σε αυτά τα θέματα έδωσε βαρύτητα ο Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος εκτενώς και στους τρόπους για εξοικονόμηση ενέργειας.
Πηγή: b2green.gr