Επιβεβλημένη κρίνεται η αναπροσαρμογή στις αμοιβές των μηχανικών για τα προγράμματα «Εξοικονομώ», κάτι που τονίζει σε επιστολή προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το ΤΕΕ/ΤΑΚ.
Στη συνέχεια, η επιστολή του ΤΕΕ/ΤΑΚ κατατέθηκε ως αναφορά στη Βουλή απευθυνόμενη στον Υπουργό ΥΠΕΝ, από το βουλευτή Ηρακλείου, κ. Γεώργιο Λογιάδη.
Η επιστολή, μεταξύ άλλων, προτείνει:
- Συνολική αύξηση των αμοιβών των υπηρεσιών μηχανικού κατά 20% καθώς και του ανώτατου ορίου ανά υπηρεσία.
- Ειδικά, επιπρόσθετα στο (1) αύξηση του εξασφαλισμένου ποσού του ΠΕΑ Β’ από 75 στα 250 με την παραπάνω προσαρμογή ανά m2 και αύξηση του ανώτατου ορίου στα 600 από 400 στις μονοκατοικίες / διαμερίσματα.
- Επιπρόσθετα, αύξηση της αμοιβής του συμβούλου στα 500 από 250 στις μονοκατοικίες/ διαμερίσματα καθώς και του αρχικού ποσού για τις πολυκατοικίες.
Θέμα της επιστολής είναι η αναπροσαρμογή στις αμοιβές μηχανικού για το πρόγραμμα «Εξοικονομώ».
Υπενθυμίζεται πως, όπως επισημαίνει το ΤΕΕ/ΤΑΚ, η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, το αυξημένο κόστος λειτουργίας των γραφείων αλλά και το αυξημένο κόστος διαβίωσης, θα μπορούσαν από μόνα τους να οδηγήσουν στην αύξηση των αμοιβών των μηχανικών. Όμως, πέρα από τα ανωτέρω που υφίστανται όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που πηγάζουν από τις τελευταίες αλλαγές που αφορούν στο πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα, ο Μηχανικός του ΠΕΑ Β’ έχει μηδενικές πιθανότητες να ασχοληθεί για την ίδια υπόθεση με το Σύμβουλο Έργου ή/και την Ηλεκτρονική Ταυτότητα ή/και την Άδεια/Μελέτη. Ταυτόχρονα έρχεται να ελέγξει εκ του μηδενός το κτίριο και την ιδιοκτησία και να εκδώσει το ΠΕΑ Β’.
Στην προηγούμενη διαδικασία, ο μηχανικός πριν εκδώσει το ΠΕΑ Β’, είχε πλήρη επίγνωση του κτιρίου, είχε κάνει τις επαληθεύσεις στα χαρακτηριστικά και νομιμοποιητικά του κτιρίου, είχε παρακολουθήσει τις επεμβάσεις και ουσιαστικά στο ΠΕΑ Β’ ήταν σαφώς μικρότερη η ενασχόληση. Οι διαδικασίες και ο χρόνος που θα αφιερώσει ο μηχανικός δεν συνάδουν με την αμοιβή του. Στην προηγούμενη διαδικασία υπήρχε οικονομική σκοπιμότητα για τους συναδέλφους από την όποια οικονομία κλίμακας προέκυπτε από το σύνολο των υπηρεσιών.
Επιπλέον, σε αυτή την διαδικασία, η χιλιομετρική απόσταση που μπορεί να προκύψει, μπορεί να είναι σημαντική χωρίς ουσιαστικά τη δυνατότητα απόρριψης της υπόθεσης, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε διαγραφή από το Μητρώο (έως 5 φορές). Ο μηχανικός δεν έχει την ευελιξία επιλογής των υποθέσεων-πελατών ούτε σε γεωγραφική βάση ή λόγω φόρτου και καλείται να ανταπεξέλθει εντός λίγων ημερών.
Πηγή: b2green.gr