Νέα | Κτηματολόγιο

Ηλεκτρονικά και οι ενστάσεις στο Ελληνικό Κτηματολόγιο

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΝΕΑ

Και οι ενστάσεις στο Κτηματολόγιο θα γίνονται ηλεκτρονικά, την ώρα που το αρχείο των υποθηκοφυλακείων ψηφιοποιείται.

Η ψηφιακή μετάβαση του Ελληνικού Κτηματολογίου και η επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συναλλασσόμενοι, βρέθηκαν στο επίκεντρο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε αρχές Απριλίου, υπό την αιγίδα της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ο Γενικός Διευθυντής στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, Στέφανος Κοτσώλης, υπογράμμισε ότι ετοιμάζεται ειδική εφαρμογή για να εξετάζονται οι ενστάσεις ηλεκτρονικά. Αυτή η εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία το αργότερο στο τέλος του καλοκαιριού. Τότε αναμένεται ο μεγάλος όγκος των ενστάσεων.

«Όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Η υποβολή, αλλά και οι συνεδριάσεις των επιτροπών. Επίσης, σε οποιοδήποτε στάδιο περνάει η ένσταση του πολίτη, θα ενημερώνεται με email για την φάση που βρίσκεται η ένσταση. Πρόκειται για μία πολύ ταχύτερη και απολύτως ψηφιοποιημένη η διαδικασία» εξήγησε ο κ. Κοτσώλης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κ. Κοτσώλης ανακοίνωσε ότι αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για το πρώτο από τα πέντε τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού για την ψηφιοποίηση των αρχείων των 390 υποθηκοφυλακείων της χώρας. Πρόκειται για περίπου 600.000.000 σελίδες.

Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των αρχείων των υποθηκοφυλακείων της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του Μαΐου.

Η πορεία της κτηματογράφησης

Αναφερόμενος στην πορεία της κτηματογράφησης, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Δημήτρης Σταθάκης, επισήμανε πως έως σήμερα έχει δηλωθεί περίπου το 85% των δικαιωμάτων.

«Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια με την εντατικοποίηση των ρυθμών προστέθηκαν 11.000.000 δικαιώματα στα περίπου 33.000.000 που είχαν ήδη συλλεχθεί» υπογράμμισε. Παραδέχτηκε ότι σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως το Βόρειο Αιγαίο, η συμμετοχή παραμένει χαμηλή (δεν ξεπερνά το 55%).

Σχετικά με τη μετάβαση στα υποθηκοφυλακεία, τόνισε ότι έγινε πιο δύσκολη λόγω της πανδημίας. «Θεσμικά πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο 2023, έχει ανοίξει το 60% των γραφείων, περίπου 55 από το 92 γραφεία κι έχουν κλείσει πάνω από 100 υποθηκοφυλακεία» είπε ο κ. Σταθάκης. Προσέθεσε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις στις συναλλαγές οφείλονται στο ότι οι επαγγελματίες δεν χρησιμοποιούν το πλήθος ηλεκτρονικών υπηρεσιών που τους παρέχει το Κτηματολόγιο.

Οι συμβολαιογράφοι, πάντως, έχουν τις αντιρρήσεις τους ως προς την ποιότητά της κτηματογράφησης. «Όπως αποδεικνύεται, έχουν υπάρξει προβλήματα και λάθη. Έτσι, φτάνουν συμβαλλόμενοι στα κτηματολογικά γραφεία και είναι αναγκασμένοι να διορθώνουν πρόδηλα ή και σοβαρότερα σφάλματα». Αυτό επισήμανε η συμβολαιογράφος, Χριστίνα Μάνδρου.

Έκανε λόγο για «ουρές, καθυστερήσεις, πιστοποιητικά που βγαίνουν μετά από έναν χρόνο», σημειώνοντας ότι «η εύρυθμη λειτουργία του Κτηματολογίου είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα διατηρήσουν ζωντανή την κτηματαγορά σε μία δύσκολη εποχή».

Πηγή: b2green.gr

Φόρμα ενημέρωσης

Για περισσότερες πληροφορίες για

  1. Κατασκευή - Ανακαίνιση κτιρίων
  2. Πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ' οίκον"
  3. Ενεργειακό πιστοποιητικό
  4. Ενεργειακό έλεγχο κτιρίου με θερμική κάμερα
  5. Τακτοποίηση αυθαιρέτων

επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 210 300 33 55, στο email [email protected] ή συμπληρώστε τη φόρμα

Energycert footer image

Εγγυημένη Ποιότητα

Energycert footer image

Επιστημονική Εξειδίκευση

Energycert footer image

Πολυετής Εμπειρία

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

Μάθε πρώτος τις προσφορές, τα νέα προϊόντα και όλα τα νέα μας.