Με εξαίρεση τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων στο “Εξοικονομώ-Αυτονομώ” για τις πολυκατοικίες όπου στις περισσότερες Περιφέρειες δεν εξαντλήθηκαν τα κονδύλια, για τις μονοκατοικίες και τα διαμερίσματα, οι διαθέσιμοι προϋπολογισμοί σε όλη τη χώρα εξαντλήθηκαν σε μόλις λίγα λεπτά.
Το κριτήριο της χρονικής προτεραιότητας έπαιξε σημαντικό ρόλο για μία ακόμα φορά, μιας και εφαρμόστηκε και στους προηγούμενους κύκλους του “Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον II”. Τη διαφορά στον τελευταίο κύκλο αιτήσεων φαίνεται πως έκανε το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό επιδότησης σε σχέση με τους προηγούμενους κύκλους (που άγγιξε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις το 95%), γεγονός που αύξησε κατακόρυφα το ήδη πολύ μεγάλο ενδιαφέρον της αγοράς για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Η μεταφορά του πληροφοριακού συστήματος από τις υποδομές της ιστοσελίδας του ΥΠΕΝ σε αυτές του gov.gr φάνηκε πως εν μέρει λειτούργησε θετικά, σε σύγκριση με τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων κατά τους προηγούμενους κύκλους. Παρόλα αυτά, η διασύνδεση του προγράμματος με την ΑΑΔΕ και -κυρίως- με το Buildingcert, την πλατφόρμα από την οποία αντλούνται τα στοιχεία των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης, “γονάτισε” σε πολλές περιπτώσεις τη διαδικασία.
Επιπλέον, στον τελευταίο κύκλο έγινε μεγαλύτερη συζήτηση από ποτέ για τη χρήση εξωτερικού λογισμικού που επιταχύνει τη διαδικασία υποβολής. Κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά, πλήθος επιστολών διαμαρτυρίας μηχανικών, φορέων και Βουλευτών έφτασαν στο ΥΠΕΝ, με αποτέλεσμα την ολιγοήμερη διακοπή του προγράμματος και την εφαρμογή “τεχνικών προσαρμογών” στο πληροφοριακό σύστημα του “Εξοικονομώ”, με κυριότερη από αυτές την εφαρμογή “κόφτη” στο χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης της αίτησης, η οποία δε θα έπρεπε να οριστικοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Αποτελέσματα “Εξοικονομώ-Αυτονομώ”
Πέρα από τα αποτελέσματα ανά Περιφέρεια που έχουν ήδη ανακοινωθεί, έχει προστεθεί ως στατιστικό το πλήθος αιτήσεων και το πλήθος εγκρίσεων ανά δευτερόλεπτο. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο διαφορετικά στοιχεία: Με το πλήθος των αιτήσεων ανά δευτερόλεπτο αποτυπώνεται μεσοσταθμικά ο ρυθμός των εισερχομένων αιτήσεων ανά Περιφέρεια, ενώ με το πλήθος των εγκρίσεων ανά δευτερόλεπτο βλέπουμε έναν δείκτη ο οποίος αυξάνει όσο μειώνονται οι καθυστερήσεις στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και μειώνεται όσο τα προβλήματα μεγαλώνουν ή/& όπου το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα είναι μειωμένο. Θεωρητικά, ο δείκτης αυτός θα έπρεπε να αυξάνει και από τη χρήση εξωτερικού λογισμικού ταχείας καταχώρησης. Αν όμως δεχτούμε αυτή την υπόθεση, τότε παρατηρούμε πως στις τρεις από τις τελευταίες τέσσερις Περιφέρειες όπου και εφαρμόστηκε ο χρονικός “κόφτης”, οι εγκρίσεις ανά δευτερόλεπτο ξεπέρασαν το μέσο όρο ολόκληρου του όλου του κύκλου του “Εξοικονομώ”, δημιουργώντας ερωτηματικά για το κατά πόσο ο πεντάλεπτος κόφτης ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του ΥΠΕΝ.
Περιφέρειες | Ημερομηνία | Διάρκεια | Αιτήσεις | Εγκρίσεις | Μ.Ο. έγκρισης | Προϋπολογισμός | Αιτήσεις-Εγκρίσεις/sec |
Ηπείρου | 11-Δεκ | 23′ | 5378 | 2761 | 22.344 | 65.000.000 | 3,90 – 2,00 |
Ιονίων Νήσων | 11-Δεκ | 103′ | 1057 | 430 | 21.216 | 10.330.000 | 0,17 – 0,07 |
Αττικής | 14-Δεκ | 50′ | 17673 | 8702 | 16.600 | 161.300.000 | 5,90 – 2,90 |
Στερεάς Ελλάδας | 16-Δεκ | 40′ | 4209 | 1382 | 21.250 | 31.580.000 | 1,75 – 0,58 |
Πελοποννήσου | 16-Δεκ | 48′ | 4729 | 2002 | 22.400 | 48.000.000 | 1,64 – 0,70 |
Δυτικής Ελλάδας | 18-Δεκ | 16′ | 7985 | 2356 | 21.800 | 57.160.000 | 8,32 – 2,45 |
Κρήτης | 21-Δεκ | 14′ | 4468 | 1308 | 21.550 | 31.500.000 | 5,32 – 1,56 |
Βορείου Αιγαίου | 21-Δεκ | 16′ | 1701 | 610 | 22.130 | 13.910.000 | 1,77 – 0,64 |
Νοτίου Αιγαίου | 21-Δεκ | 87′ | 1903 | 1211 | 19.000 | 24.460.000 | 0,36 – 0,23 |
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης* | 25-Ιαν | 46′ | 6601 | 3124 | 22.000 | 74.000.000 | 2,39 – 1,13 |
Δυτικής Μακεδονίας* | 27-Ιαν | 20′ | 5268 | 2827 | 24.396 | 73.500.000 | 4,39 – 2,36 |
Κεντρικής Μακεδονίας* | 29-Ιαν | 44′ | 17527 | 6045 | 19.350 | 130.000.000 | 6,64 – 2,29 |
Θεσσαλίας* | 1-Φεβ | 20′ | 7922 | 3611 | 21.370 | 84.000.000 | 6,60 – 3,01 |
Σύνολο: | 527′ | 86421 | 36369 | 20.275 | 804.740.000 | 2,73 – 1,15 |
Πηγή: b2green.gr